본문 바로가기
보관함

[중학/영어] 중1 동아 8단원 본문 Winter is coming (이병민 2022개정)

by 쥬은이 2025. 5. 13.
반응형
7단원   8단원    
         

 

 

Frindle

Nick Allen was in the fifth grade.
닉 앨런은 5학년이었다.

One day in English class, he asked his teacher, “How do words get their meanings? Why does the word dog mean a dog? Why can’t it mean a book?”
어느 날 영어 수업 시간에 그는 선생님께 물었다.
“단어들은 어떻게 의미를 가지게 되는 거예요? 왜 dog라는 단어가 ‘개’라는 뜻이죠? 왜 ‘책’이 아니면 안 되는 거죠?”

Mrs. Granger answered, “People give meanings to words.”
그랜저 선생님은 “사람들이 단어에 의미를 부여하기 때문이란다.”라고 대답했다.

Nick asked, “How?” Mrs. Granger said, “You, me, and everyone in the country agreed on the meaning.”
닉은 “어떻게요?”라고 물었고, 선생님은 “너와 나, 그리고 나라 안의 모두가 그 뜻에 동의한 거란다.”라고 말했다.

Nick thought, “Really? I didn’t agree.”
닉은 속으로 생각했다. “진짜? 난 동의 안 했는데.”


On the way home, Nick saw a pen on the street. He picked up the pen. He had an idea.
집에 가는 길에 닉은 길에서 펜 하나를 발견했다. 그는 그 펜을 집어 들었고, 한 가지 아이디어가 떠올랐다.

“From today, your new name is frindle.”
“오늘부터, 너의 이름은 frindle이야.”

The next day, he told his friends about his new word.
다음 날, 닉은 친구들에게 자신이 만든 새로운 단어를 말했다.

By the end of the week, all his classmates were using it.
그 주가 끝날 무렵, 반 친구들 모두가 그 단어를 사용하고 있었다.

“Can I borrow your frindle?”
“네 frindle 좀 빌려줄래?”

“I think that your red frindle is pretty.”
“네 빨간 frindle 예쁘다!”


One day after class, Mrs. Granger called Nick. She said, “Frindle is not a real word. You and your classmates should stop using it.”
어느 날 수업이 끝난 뒤, 그랜저 선생님은 닉을 불렀다.
“Frindle는 진짜 단어가 아니야. 너랑 친구들이 그만 사용해야 해.”

Nick said, “I know that you’re not happy. I’m really sorry, but it’s too late. Everyone is using it now.”
닉은 말했다.
“기분 안 좋으신 거 알아요. 정말 죄송해요. 하지만 너무 늦었어요. 모두가 지금 쓰고 있어요.”

Mrs. Granger took out a letter. She said, “I wrote this letter for you. But I’m not going to give it to you today. I will send you this letter some day.”
그랜저 선생님은 편지를 꺼내며 말했다.
“너를 위해 이 편지를 썼단다. 하지만 오늘은 줄 수 없어. 언젠가 너에게 보내줄게.”


The next morning, Mrs. Granger told the class, “Stop using frindle! Frindle is not a real word.”
다음 날 아침, 그랜저 선생님은 반 아이들에게 말했다.
“Frindle 사용 그만해! Frindle는 진짜 단어가 아니야.”

But more and more students used it. Students in other schools started using it. Soon, students in the whole country were using it.
하지만 점점 더 많은 학생들이 그 단어를 사용했고, 다른 학교의 학생들도 쓰기 시작했다.
곧 전국의 학생들이 그 단어를 사용하게 되었다.


Time passed and Nick graduated. He forgot about frindle.
시간이 흐르고 닉은 졸업했다.
그는 frindle을 잊고 지냈다.

When he turned 21, he received a package from Mrs. Granger.
그가 21살이 되었을 때, 그랜저 선생님으로부터 소포를 받았다.

It had a pen, a letter, and a dictionary. There was a note on the dictionary.
그 안에는 펜과 편지, 그리고 사전이 들어 있었다.
사전에는 쪽지가 붙어 있었다.

“See page 541.”
“541쪽을 보렴.”

Nick couldn’t believe his eyes. On that page, he found the word frindle!
닉은 자신의 눈을 믿을 수 없었다.
그 페이지에는 frindle이라는 단어가 있었다!

 

반응형

댓글